Translate

Sabtu, 18 April 2015

Surat Terbuka Untuk Calon Zauj ku...


بسم الله الرحمن الرحيم


Untuk calon zauj ku...

Aku di sini sehat selalu walaupun terkadang kesakitan datang,


namun janganlah engkau resah...Aku di sini mampu menahannya


kerena Allah tidak akan menguji hamba-Nya

melainkan apa yang hamba-Nya mampu.
Kuharap enakau pun dalam keadaan sehat dan sejahtera
serta sentiasa berada di bawah rahmat-Nya dan Lindungannya dimanapun engkau berada.
Surat ini ditulis bukan untuk mengganggu...

Sekadar ingin meluapkan rasa yang lama terpendam...
Maafkan Aku andai selama ini Aku terpesona dengan cinta dunia
Aku serba kekurangan...kuharap engkau mau melengkapinya

Aku bukan jelitawan...kuharap engkau mampu menerimanya

Aku bukan cendikiawan...kuharap engkau mampu membimbingku

Aku bukan hartawan...kuharap engkau ikhlas
Yang Aku pinta bukan ketampananmu...

Yang Aku damba bukan hartamu...

Yang Aku mau cuma iman dan agamamu...

Yang Aku ingin hanyalah tauladanmu....Bimbinglah Aku...

Tunjukkanlah Aku...
Aku tidaklah puitis dalam menulis bait-bait kata...

Namun, yang pasti...

Ianya ikhlas lahir dari hati....
Aku harap kita akan dipertemukan suatu hari kelak...

Di mana ketika itu...Aku telah siap...

Aku layak untuk mendampingimu...

Bukan hanya sebagai isteri...

Tapi ibu untuk anak-anak kita..
Namun jika tak ada jodoh antara kita

Aku redha jika engkau pergi ...

karena...

Segalanya belum dimetrai...

Segalanya belum disaksi...

Aku pasrah jika itu terjadi...

  Aku pasrah jika itu takdir diri...

karena...

Biarlah tangis sebelum janji dimetrai...

Bukannya setelah semuanya selesai...

Aku mencari siapa yang ikhlas menemani...

Aku mencari siapa yang sanggup memberi...

Aku mencari siapa yang mampu menerima...

Aku mencari siapa yang pasrah dan redha...
Andai jodoh...

In syaa Allah kita akan berbahagia..

Meskipun hayat hidup tak sama...

Aku akan berusaha membahagiakan engkau..
Andai jodoh bukan milik kita..

Usahlah engkau bermasam durja...

Pasti ada hikmah di sebaliknya...

Aku doakan kebahagiaanmu..Bermohonlah pada-Nya selalu..

karena cuma Allah yang akan mendengar isi hatimu...



Dari calon istrimu
 

Tidak ada komentar:

Posting Komentar